וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היופי הוא רק בונוס: למה כל כך חשוב לספר כלבים?

רעות עמיאל

2.12.2018 / 9:20

סכנות בריאותיות, ריח רע ואפילו בעיות התנהגותיות - זה רק חלק ממה שעלול לקרות לכלב שלכם אם לא תטפחו אותו באותו קבוע (כמובן, בהתאם לסוג הכלב והפרווה). ספרית הכלבים רעות עמיאל עושה סדר

ספרית הכלבים רעות עמיאל. טל פישמן,
אל תוותרו על ביקורים במספרות כלבים. הספרית רעות עמיאל וחבר/טל פישמן

ישנה תפיסה רווחת לפיה מספרת כלבים היא מקום אליו מגיעים עם הכלב בקיץ, כדי לגלח אותו ולהקל עליו מהחום. זה תפיסה נכונה, אך באופן חלקי מאוד. כן, כל כלב זקוק לטיפוח התואם את גזעו, סוג פרוותו, מצבו הרגשי (כן!), נוחות בעליו וסדר יומו, אולם טיפוח נכון (ולאו דווקא תספורת), גם ישמור על הכלב שלנו נקי, בריא, יפחית סיכוי לבעיות התנהגות ופציעות, וזה ממש לא הכל.

ראשית, יש להבדיל בין כלבים נשירים וכלבים שאינם נשירים. הסוג השני הם כלבים המשתייכים לקבוצת גזעים להם פרווה/שיער שצומח כל חייהם, ללא הפסקה, ולכן אין בעיה לספר או לגלח אותם באופן סביר. אלה (לדוגמא: מלטז, שיצו, בישונים למיניהם, קוטונים, יורקשייר טרייר, פודלים בכל גודל וחלק מהמעורבים בכלבים הנ"ל) זקוקים לטיפול במספרה אחת ל-2-8 שבועות, בהתאם לצורך הכלב, אורך פרוותו והטיפול הביתי.

מנגד, כלבים נשירים הם כלבים בכל גודל, גזע וצבע בעלי שתי שכבות פרווה לפחות, הנושרת לרוב פעמיים בשנה ולעתים, מסיבות שונות, הנשירה נמשכת לאורך השנה כולה. המשותף לשתי הקבוצות הללו הוא הצורך בטיפוח; ההבדל ביניהן הוא שכלבים לא נשירים לא ייפגעו מגזירת או גילוח הפרווה, בעוד כלב נשיר עלול לאבד את יכולתו לווסת חום וקור ולפתח בעיות עוריות/צמיחת פרווה כתוצאה משימוש במכונת תספורת. קחו זאת בחשבון בבחירת המספרה והספר שלכם.

ספרית כלבים.
גילוח לכלב עמוס קשרים, לפני
ספרית כלבים. רעות עמיאל,
ואחרי. יש לציין שהגעה בתדירות הנכונה וטיפול בבית יעזרו לנו להימנע מגילוחים שכאלה, הנעשים רק כשאפשרויות אחרות יגרמו סבל וכאב לכלב/רעות עמיאל

כך או כך, הטיפוח, כאמור, יתרום לכל הצדדים. מומלץ לנקות את אוזני הכלבים, לקצוץ ולנקות את הפרווה באזורים אינטימיים ובין אצבעות כפות הרגליים. פרווה מתה (אצל כלבים נשירים) או קשרים (בשתי הקבוצות, בעיקר בכלבים הלא נשירים) אוספת ואוגרת את השומן הטבעי של הכלב, אליו נדבק לכלוך אפילו מטיול פשוט ברחוב, ומהווה מקום מסתור פופולרי לפרעושים וקרציות, בעיקר כשהעור חסום מהפרווה המיותרת. מלבד הסכנות הבריאותיות, הלכלוך והשומן אף מובילים לריח לא נעים.

אם בסכנות בריאותיות עסקינן, הרי שבמספרת הכלבים שלנו אנחנו נוגעים בכל איזור בגוף הכלב. לא נוכל לפספס פציעות, נגעי עור, טפילים וכאבים. לא פעם מצאתי תחת עומס פרווה נשיכות ישנות, פצעי חום או טפילים. כלב שלא מטופח באופן המתאים לסוג הפרווה שלו ויכולותיו הרגשיות עלול לפתח בעיות התנהגות הנובעות מכאב (קשרים), חששנות (שדה ראיה חסום), ובעיות רפואיות כמו ציפורניים ארוכות שנשברות באיזור בו ישנה רקמה חיה (כואב ומדמם מאוד), נגעי עור כתוצאה מעור שלא מקבל מספיק אוויר (קשרים או פרווה מתה) וכן הלאה.

seperator

הידעתם?

גילוח קצר (מתחת ל-5-9 מ"מ, תלוי בצפיפות הפרווה ובגזע הכלב) בחודשים החמים ומלאי השמש הוא הקשה ביותר עבור כל הכלבים. דווקא אז, כלב זקוק לפרוותו להגנה מהשמש והחום ואם תשאלו אותי, יעדיף להסתפר בחורף.

seperator

וישנו, כמובן, גם הרווח ההתנהגותי מביקור במספרה. בחירת ספר טוב תסייע לכלב להתרגל לדברים שעלולים להיות מעט פחות נעימים, כגון מגע באזורים שונים, גובה, רעש, ויברציות וכו'. כלב שמטופל בתדירות נכונה אצל איש מקצוע טוב, יגיב טוב יותר ויהיה נינוח ורגוע יותר גם בטיפולים וטרינריים במרפאה, או בסיטואציות דומות נוספות בחייו. זאת ועוד: כלב שמורגל היטב למגע יאפשר לכם לעזור לו אם נפצע או שכואב לו, ויידע להתמודד טוב יותר עם מה שהיה עלול להלחיץ אותו מאוד לפני הביקורים במספרה.

בקיצור, המלצתי היא למצוא ספר טוב ומומלץ באיזורכם, כזה שמתאים את הטיפול לכלב ולא את הכלב לטיפול. בקשו ממנו להבין מה כולל הטיפול בכלב הספציפי שלכם, מה תדירות ההגעה הנכונה, מה אתם יכולים לעשות בבית ואיך עושים זאת כראוי. כולכם תרוויחו מכך, וזה עוד לפני שנגענו ביתרונות האסתטיים.

לעמוד של רעות עמיאל - "רעות של הכלבים", מספרה התנהגותית
לקבוצת הפייסבוק טיפוח כלבים התנהגותי בישראל - הקבוצה לייעוץ והסברה בענייני טיפוח

מספרת כלבים. רעות עמיאל,
תספורת לשיצו, לפני/רעות עמיאל
מספרת כלבים. רעות עמיאל,
ואחרי/רעות עמיאל
מספרת כלבים. רעות עמיאל,
כך נראים דילולים, טיפול בנשירה ללא קיצור הפרווה. הפרווה הוצאה ע"י הברשה מקצועית/רעות עמיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully