וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תהפכו את הבית שלכם לידידותי יותר עבור כלבים מבוגרים

26.7.2020 / 16:28

שמרו על הרצפה נקיה, השקיעו במיטה טובה, הקפידו על תאורה וטמפרטורה נכונה. כשהכלבים שלנו מתבגרים מצבם הבריאותי עלול להידרדר, אך יש כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להקל עליהם

כלב מבוגר. Creative Commons
התאימו את הבית לכלב, ולא את הכלב לבית/Creative Commons

השקיעו במיטה טובה

אם כשהוא היה גור גם חולצה ארוכה על הרצפה הספיקה לו לטובת מנוחה, כעת מומלץ לקנות מיטת כלב ייעודית ורצוי אחת מרופדת כראוי. כלבים מבוגרים סובלים לא פעם מבעיות מפרקים, בין היתר, וריפוד טוב ונעים ישפר את השינה והתאוששות.

שמרו על טמפרטורה נעימה בבית

כלבים מבוגרים נוטים לנשירת שיער לא פעם, נסו לעזור להם ולדאוג להם לפינות חמימות בחורף. כשיוצאים מהבית, מומלץ להשאיר את המזגן דולק כדי שלא יתקררו.

נקו את הרצפה

ואנחנו לאו דווקא מדברים כאן על לכלוך או שיערות, יותר על דברים בהם הכלב עלול להיתקל. כלבים מבוגרים סובלים מראייה לקויה, וככל שהם הולכים ונהיים מבוגרים יותר, כך חלקם עלולים להגיע למצב של עיוורון מלא. מומלץ להקל עליהם כמה שיותר ולהזיז מהרצפה מכשולים אפשריים.

הקפידו על בית מואר

בהמשך לבעיות הראייה, לחלק מהכלבים המבוגרים קשה לראות בחושך. נסו לדאוג שהפינות האהובות ביותר של הכלב (למשל, איפה שהמיטה שלו נמצאת, כלי האוכל והמים וכן הלאה) יהיו מוארות לאורך מרבית חלקי היום.

בלי הפתעות, בלי שינויים

לא רק הראייה עלולה ללכת ולהידרדר עם השנים, אלא גם הזיכרון. על כן, נסו להקל על הכלבים המבוגרים שלכם ולהשאיר את כלי המים והאוכל שלהם בדיוק אותו מקום. כנ"ל לגבי צעצועים, מיטות וכן הלאה.

נקו את הרצפה (אבל קצת אחרת)

הפעם אנחנו דווקא כן מדברים על ניקיון כמו שרובנו חושבים. המערכות החיסוניות של כלבים מבוגרים כבר לא מה שהיו פעם, והם עלולים לחלות יותר משחלו בעבר. שמירה על בית נקי וצמצום כמות החיידקים תסייע במניעת מחלות.

התאימו את הבית לכלב ולא את הכלב לבית

בגבולות האפשר, כמובן. האם המיטה האהובה על הכלב נמצאת בקומה למעלה? שקלו להוריד אותה למטה; הספה האהובה עליו גבוהה מדי בשבילו? ישנן רמפות שאפשר להרכיב; הרצפה חלקה מדי עבורו? שקלו לקנות שטיחים: הפינות של הרהיטים חדות מדי ומסוכנות עבורו? נסו לרפד אותן, וכן הלאה.

ואל תשכחו לעזור בעצמכם

כי בואו נודה על האמת: יש גבול כמה דברים אפשר לעשות בבית. את היתר תצטרכו לעשות בעצמכם - להרים אותו לאן שהוא צריך להגיע, לעזור לו להגיע ליעד שסימן. אהבה היא התרופה הטובה ביותר.

חלקם גם אוהבים מאוד מקלחות, מסתבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully