וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הם הסיכונים שמחכים לגורים שלכם וכיצד אפשר להימנע מהם?

ד"ר יורם קליינברג

24.1.2019 / 17:32

התאקלמות בבית החדש, חשיפה, אוכל וענייני ההתנהגות: לא כל הגורים זהים, אבל יש כמה דברים שנכונים לכולם. הווטרינר ד"ר יורם קליינברג מסביר כיצד לצמצם את הסיכונים ולמקסם את הכיף

ד"ר יורם קליינברג. באדיבות המצולמים
ד"ר יורם קליינברג/באדיבות המצולמים

החלטתם לאמץ גור כלבים? ברכות! קודם כל, קיבלתם החלטה נכונה - יש לא מעט דברים חמודים בעולם הזה, אבל ספק אם תצליחו למצוא דברים חמודים יותר מגור כלבים. ובכל זאת, רגע לפני שאתם הולכים על זה, כדאי לדעת כמה דברים. לצד כל החמידות הזאת יש גם לא מעט סיכונים - אבל זה בסדר, כי אם תקראו את הכתבה הזאת, אתם (והכלב, כמובן) אמורים להצליח להתגבר עליהם.

ראשית, יש לציין שלא כל הגורים זהים, כמובן, אבל יש דברים שנכונים לגבי כולם: למשל, כל גור שיגיע הביתה בפעם הראשונה לא באמת יכיר את הבית, הרעשים החדשים והסביבה החדשה, שלא לדבר על הבעלים שלו. לכן, צפו לתקופת התאקלמות של 2-4 ימים, אם לא יותר. בימים הללו ייתכן שהגור שלכם יבכה, בעיקר בלילה, קצת כמו תינוק, וגם הטיפול יכול להזכיר קצת טיפול בתינוק: אפשר להרים אותו בידיים, להרגיע אותו ולשים לב לכמויות האוכל שהוא מקבל. זוהי תקופה קריטית בהתפתחות הכלב, שכן מערכתם החיסונים של גורים ירודה מאוד. לאחר מספר ימי התאקלמות, גורים בדרך כלל יחזרו להתנהג בטבעיות.

מובן שגם לאחר שהגעתם לשלב הזה לא תמה העבודה - להיפך, היא רק מתחילה. לאחר בחירת הגור יש לוודא שהוא מחוסן ומתולע (טיפול נגד תולעים), ובכל מקרה לקחת אותו לבדיקה וטרינרית מקיפה. ברוב המקרים הגורים מגיעים אחרי חיסון ראשון, ובעוד פרוטוקול החיסונים שונה מרופא לרופא, לדעתי מוטב לסיים את סדרת החיסונים כמה שיותר מהר, כדי לאפשר לצאת עם הגור לחשיפה. מה זו חשיפה, אתם שואלים? פשוט מאוד: כדי ליצור מצב בו הגור יהיה חברתי, יש להתחיל לחשוף אותו בגיל צעיר לסביבה, אבל תמיד עדיף לעשות את זה אחרי סיום החיסונים. אם סיימתם עם השלב הזה, אתם בהחלט יכולים להוציא אותו לטיולים באיזורים הומי אדם כמו רחובות ראשיים, פארקים, קניונים וכן הלאה. גם כאן יהיה שלב למידה והתאקלמות, אך הוא לא אמור להיות בעייתי במיוחד - על פי רוב, הגור בדרך כלל יהיה סקרן, אך התכנסנו כאן כדי לדבר על סכנות - וסקרנות אינה כזאת.

בכל הנוגע לאוכל, כמובן שיש לקנות מזון ייעודי לגורים - בניגוד לכלבים בוגרים או מבוגרים, הם צריכים אוכל שיסייע להם לגדול להתפתח כראוי. בדרך כלל יהיה מדובר באוכל עם יותר חלבון, שומן, ויטמינים ומינרלים מסוגים אחרים, כי כל האנרגיה הזאת שאנחנו מכירים כל כך טוב צריכה לבוא מאיפשהו. מרגע שמצאתם את האוכל המתאים, יש להקפיד לתת אותו ורק אותו לגור שלכם, כדי לא לגרום לשלשולים (החלפת אוכל עלולה לעשות זאת). ומה בנוגע לכמויות? יש להאכיל את הכלב שלוש-ארבע פעמים ביום, כשקערת המים, כמובן, צריכה להיות נגישה כל הזמן.

ועכשיו אנחנו מגיעים לעניין ההתנהגות. כן, גורים הם מאוד חמודים, ויש להם המון אנרגיה, מה שאומר שצריך לדאוג שיהיו עסוקים - להוציא אותם להרבה טיולים, לשחק איתם, ולפתוח עליהם שבע עיניים בתוך הבית. למה? כי רבים מהם יכניסו לפה, ילעסו ויבלעו פחות או יותר כל מה שימצאו - בין אם מדובר באוכל של ממש, פריט ביגוד או כל דבר שימצאו על הרצפה. חשוב לשים לב ולדאוג שלגורים לא תהיה גישה לצעצועים של הילדים, למשל, למגירת הגרביים או לכל דבר אחר שעלול להיכנס לפיהם. אשר לגזעים קטנים, יש להיזהר שלא יקפצו מהספה או מהכורסא לרצפה, כי הם עלולים לשבור רגליים או לסת. כמו כן, יש להיזהר כאשר הולכים בבית או מסתובבים באופן פתאומי, כדי לא לדרוך עליהם בטעות.

בקיצור, שימו לב כל הזמן, ותראו שכל תשומת הלב הזו בסופו של דבר שווה את זה. הסיכונים אולי קיימים, אבל זה כלום לעומת הכיף שבגידול גורי כלבים. תהנו!

לאתר של ד"ר יורם קליינברג

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully