וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא חייב להיות קשה: איך לוקחים את החתול לווטרינר?

ד"ר ג'יני בן עוז

1.3.2019 / 10:00

על פניו מדובר בחוויה שעלולה להיות טראומתית, אבל אם תעקבו אחרי המדריך של ד"ר ג'יני בן עוז כולם ירוויחו - אתם, החתול שלא יצטרך לעבור טשטוש וגם הווטרינר. מהרגלה למנשא, דרך הנסיעה ועד חדר ההמתנה והבדיקה עצמה: כך תעשו זאת נכון

אז יש לכם גור חתולים קטנטן ומקסים. תתחדשו! יבוא היום ותצטרכו לקחת אותו אל הווטרינר.

עצמו את העיניים לרגע ודמיינו שקמתם בוקר אחד לגלות שבן זוגכם רודף אחריכם בכל הבית, קופץ עליכם ודוחף אתכם לקופסה חשוכה. אתם כמובן מנסים להתנגד וחושבים שהוא השתגע, אבל זה לא מצליח. הקופסה מתרוממת, רעש של מנוע מתניע מכונית, הקופסה זזה מצד לצד ואתם מחליקים בתוכה. "הגענו!" אומר בן הזוג בזמן שאתם עפים לתוך דופן הקופסה. הלב שלכם לא מפסיק לדפוק (הגענו לאן?!), הקופסה מורמת, מונחת על השולחן ואז, סוף סוף, היא נפתחת. "מה לעזאזל זה היה?!" אתם צועקים. בן הזוג המופתע שלכם מתנצל בפני רופא המשפחה. "מוזר, היא ממש מקסימה בבית", הוא אומר. מוכר? ייתכן מאוד שכך מרגיש החתול שלכם ביום הביקור אצל הווטרינר.

כדי שהחתול שלכם יגיע למרפאה רגוע ונינוח, כך שיתאפשר לבדוק אותו ללא טשטוש, כדאי להקפיד על מספר שלבים בנסיעה לווטרינר, שיהפכו את החוויה לנעימה עבור כל הצדדים המעורבים - אתם, בעל החיים עצמו והרופא המטפל.

להרגיל למנשא מבעוד מועד

ראשית, יש להרגיל את החתול למנשא עוד לפני יום הנסיעה. כדאי שהמנשא יהיה מונח באופן קבוע על הרצפה בחדר אהוב על החתול או בתחתית ארון הזזה שניתן להשאיר פתוח. את דלת המנשא יש להסיר כדי להקל על החתול להיכנס ולצאת. בתחתית המנשא הניחו שמיכה נעימה, אפילו מוכרת. תחילה מומלץ לעודד את החתול להיכנס על ידי האכלה בחטיפים/מזון יבש, זריקת צעצועים וכדורים פנימה או הברשה בתוך המנשא. בעיקרון זוהי הפינה של החתול והוא יכול לישון בה במהלך היום - דאגו שתהיה מפנקת ונטולת סיכונים (ללא חוטים שניתן ללעוס ולבלוע). הקפידו מדי פעם לקרוא לחתול ולתרגל איתו כניסה עצמאית למנשא.

הגיע היום ללכת לווטרינר? קראו לחתול להיכנס למנשא כפי שעשיתם כבר פעמים רבות. אחרי שנכנס, סגרו בעדינות את הדלת. ודאו שהדלת ממוקמת נכון ואין חשש שתיפול במהלך הנסיעה ובדקו גם את כל החיבורים בין החלק העליון לחלק התחתון של המנשא, באותה הזדמנות.

נשיאת המנשא

כדי להימנע מטלטול של המנשא (והחתול) האופייני להחזקה בידית הנשיאה, מומלץ להרים את המנשא בעדינות ולשאת אותו בגובה בית החזה וצמוד אליו (לחבק אותו). את המנשא כדאי להניח ברכב כך שהפתח פונה לכיוון הנסיעה. ניתן להניח אותו על המושב שליד הנהג ולקרב את המושב עד להצמדתו לדשבורד, אם אפשר, כדי לקבע אותו. לחילופין ניתן להניח אותו במקום המיועד לרגליים של הנוסע ולהצמיד את המושב עד שהמנשא לכוד ביניהם (ישנם מנשאים יעודיים שניתן לאבטח על ידי חגורת הבטיחות של הרכב). בזמן הנסיעה, ברמזורים, ניתן לתת לחתול להריח אתכם ולדבר אליו. הוא לחוץ, מעולם לא היה ברכב והריחות ותחושת הנסיעה זרים לו. לא משנה כמה זה מפתה, אין להוציא את החתול החוצה מהמנשא בזמן הנסיעה - כמות הדברים שיכולים להשתבש היא אין סופית, החל מזחילה מתחת לדוושות ועד בריחה החוצה בזמן פתיחת הדלת. לפני ההוצאה מהרכב כדאי לכסות את המנשא במגבת ולהשאירו מכוסה עד לבדיקה.

ההמתנה

את התור כדאי לקבוע מראש לזמן שבו חדר ההמתנה ריק יחסית וזמן ההמתנה קצר. הגעתם למרפאה? שקלו להישאר ברכב ולבקש שיתקשרו אליכם לנייד כשיגיע תורכם, כך שההמתנה בקרב כלבים וחתולים בליווי ריחות ורעשים זרים נחסכת מהחתול. אם לא ניתן להיכנס ישר לחדר הבדיקה, יש להניח באופן בטוח את המנשא על דלפק הקבלה כדי למנוע מפגש בין החתול ובין חוטמים סקרניים למיניהם בזמן שאתם מסדרים את הניירת. סיימתם ועדיין צריך להמתין? שבו באיזור השקט ביותר, הניחו את המנשא המכוסה במגבת על כסא או עליכם כשפתח הדלת פונה אליכם, הימנעו בכל מחיר מהנחת המנשא על הרצפה.

במהלך השהות בחדר ההמתנה, בקשו עזרה מהלקוחות האחרים ומהצוות בהרחקת כל בעלי החיים החביבים ששמחים לפגוש את החתול שלכם, הוא יודה לכם וכך גם הווטרינר. חדר ההמתנה ריק יחסית? זה זמן טוב לשקול את המנשא, החתול והמגבת ולזכור את המשקל. כשהווטרינר יוציא את החתול מהמנשא לבדיקה, אפשר יהיה לשקול את המנשא (יחד עם המגבת וכל מה שיגיע דרך קבע לווטרינר עם החתול) וכך, על ידי חיסור פשוט, תוכלו לדעת את משקלו של חתולכם מבלי להלחיץ אותו שוב. את משקל הכלוב וסך המגבות כתבו על הכלוב ובביקור הבא תוכלו לשקול את החתול פעם נוספת ולעדכן את הווטרינר בהתאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בחדר הבדיקה

מומלץ להניח את המנשא על השולחן ולפתוח את הדלת כדי שהחתול ייצא בעצמו מהכלוב. הוא לא רוצה? גם זה בסדר, ניתן להסיר את החלק העליון של הכלוב, רק היזהרו שדלתו לא תיפול, היא עשויה מתכת וצליל הפגיעה בשולחן יבהיל את רוב החתולים. זכרו שחתול מפוחד יכול לגרום לכם ולצוות הרפואי נזק רב, אבל כל כוונתו היא רק להגן על עצמו. חתולים יעשו הכל כדי להימנע מעימות ואם היתה דלת אחורית במנשא, בשלב הזה החתולים היו יוצאים דרכה החוצה.

אם החתול בכל זאת לחוץ מאוד ומפוחד, למרות כל מה שעשיתם עד עכשיו, הווטרינר יעזור לכם להחליט אם ניתן לעודד אותו ולגרום לו להרגיש טוב מספיק כדי לאפשר בדיקה או לא, האם כדאי לטשטש אותו או שניתן לבצע את הפרוצדורה שלשמה באתם ללא טשטוש, עם ריסון מתאים.

העובדה שהחתול התנהג באגרסיביות במרפאה פעם אחת לא אומרת שכך יהיה כל פעם שתגיעו, אז נסו לא לתייג אותו כתוקפן אחרי פעם אחת. חתול כאוב (פצוע, סובל מעצירות או מחסימת שתן) יכול להתגלות כנופת צופים אחרי שהמצב הכאוב טופל. כמו כן, ייתכן שריחות ופרומונים (הורמונים נדיפים שהחתול יכול לזהות על ידי איבר הנקרא איבר יעקובסון) שלא חשתם בהם גרמו לו להילחץ ואולי כדאי שאת התור הבא תקבעו בתחילת היום ותהיו התור הראשון במרפאה, כך תמזערו חשיפה לריחות ולפרומונים ואת ההשפעה שלהם על החתול.

למרות כל מה שכתבתי, ישנם חתולים שהיציאה מהבית מהווה עבורם חוויה מפחידה לאין כמוה ועדיין יזדקקו לטשטוש לשם בדיקה אצל הווטרינר. עבור רוב החתולים, יישום של ההמלצות המוצעות כאן יסייעו להם להגיע לשולחן הבדיקה רגועים באופן שיאפשר לנו הווטרינרים לבדוק אותם יותר בקלות וביסודיות ולהעניק להם כתוצאה טיפול רפואי טוב יותר, ללא טשטוש.

לעמוד הפייסבוק של ד"ר ג'יני בן עוז

חתול אצל וטרינר. אתר רשמי
בסופו של דבר כולם יהיו מרוצים ורגועים/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully