וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כלבים קטנים נוטים לפתח יותר בעיות התנהגות? הסיבה והפתרון

23.7.2020 / 12:17

מדוע כלבים קטנים נובחים יותר ולעתים אגרסיביים? מיכל אבידור, מאלפת כלבים שמתמחה בתחום ההתנהגותי למעלה משבע שנים, מסבירה מהי הטעויות הנפוצה שבעלי כלבים קטנים עושים וכיצד ניתן לתקן אותן או להימנע מהן

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

אם נדמה לכם שכלבים קטנים נוטים לפתח יותר בעיות התנהגות מאשר כלבים גדולים, כנראה שאינכם טועים. ישנם לא מעט כלבים קטנים אשר התנהגותם תוקפנית, הם נובחים בתדירות גבוהה ומרשים לעצמם ללעוס חפצים ולקפוץ על אנשים. הסיבה לכך היא שהם, ובכן, קטנים וחמודים והנטייה של בעלי הכלבים היא להתייחס אליהם כמו אל תינוק ולוותר להם בקלות.

"לכלבים קטנים יש בעיה גדולה - הם חמודים מדי ואתם מוותרים להם - אם זה לרבוץ על הספה, לישון אתכם במיטות או 'לגנוב' לכם אוכל מהשולחן", אומרת מיכל אבידור, מאלפת כלבים שמתמחה בתחום ההתנהגותי למעלה משבע שנים. כן, גם אם הכלב הקטן חשף אליכם שיניים או ניסה לנשוך אתכם, הפרצוף החמוד שלו ימיס אתכם ויקשה עליכם להגדיר לו גבולות ברורים.

אחת הטעויות שבעלי כלבים קטנים עושים ופוגעת בכלב, היא שהם מגוננים עליו יתר על המידה. "במפגש עם כלב גדול האינסטינקט הראשוני הוא להרים את הכלב הקטן על הידיים ולא לאפשר לו להתמודד", אומרת אבידור, "תלמדו - הכלב הקטן שלכם הוא לא בובה או צעצוע. כלב קטן צריך כמעט כל מה שכלב גדול צריך, בין אם מדובר בגבולות וחוקים, סדר יום, פעילות פיזית ופעילות מנטלית".

"חשוב לצאת עם הכלב הקטן לטיולים ארוכים, ללמד אותו ללכת לידכם בצורה נינוחה, לא לאכול מה שהוא רואה בדרך ולנבוח על עוברים ושבים", מוסיפה אבידור, "אל תחכו שבעיות ההתנהגות יקרו או יתפרצו, אתם יכולים למנוע אותן ולטפל בהן. היעזרו בבעל מקצוע - יועץ התנהגותי, מטפל התנהגותי, מאלף - ונסו לעזור לכם ולכלב שלכם להיות טובים יותר".

מיכל אבידור - אימון כלבים ואנשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully