וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדאגו שהקשר בין הכלב שלכם והתינוק החדש יהיה מושלם

רועי כץ

22.1.2019 / 7:54

ידוע שכלבים יכולים לתרום רבות להתפתחות ילדים, אבל איך יודעים מה לעשות ולא לעשות בשלבים הראשונים של החיבור? למאלף רועי כץ יש תשובות לכל השאלות

כלב, תינוק. באדיבות המצולמים
כלב, תינוק/באדיבות המצולמים

נולד לכם תינוק ועכשיו צריך להבין איך מפגישים אותו עם הכלב שלכם. קודם כל - מזל טוב! מה יכול להיות טוב ומתוק יותר מתינוק וכלב? החיבור בהחלט יכול להיות אידיאלי, ולתרום רבות להתפתחות הילד, בתנאי שעושים אותו בצורה הנכונה. ראשית, באופן מפתיע (ודי מדאיג, למען האמת), רוב האנשים נדרשים לסוגיית "איך להציג את התינוק לכלב" (ולהיפך) ממש לקראת הלידה או אפילו כמה רגעים לפני ההגעה הראשונה לבית. אז לפני הכל, ההיערכות צריכה להתחיל הרבה קודם לכן. יש לפחות תשעה חודשים עד הרגע המיוחל, ומוטב להתחיל בהכנות כמה שיותר מוקדם.

אחת הסיבות הנפוצות יותר לנטישת כלבים היא הצטרפות של תינוק חדש (בדרך כלל ראשון) לבית. חוסר בשעות שינה, לחץ, חוסר זמן לטיולים, התנהגויות שפעם לא הפריעו לנו ופתאום הפכו למטרד ועוד שלל סיבות גורמות לאנשים להעדיף את התינוק על פני הכלב - וכן, אתם בחיים לא תוותרו על הכלב שלכם, אבל תסמכו עלי שאחרים כן, אז בואו פשוט לא נגיע לנקודה הזאת.

כלב, תינוק. רועי כץ, באדיבות המצולמים
כלב, תינוק/באדיבות המצולמים, רועי כץ

היות והמטרה העיקרית שלי כמאלף היא לדאוג שהכלב יבלה את כל חייו באותו הבית, ההצעה הטובה ביותר היא לפנות למאלף כבר בשליש הראשון של ההיריון (אחר כך זה נהיה קצת כבד ומעיק), ויחד איתו להבין מה הבעיות הצפויות ולפתור אותן כמה שיותר מהר. חשוב להיות מסוגלים לטייל עם הכלב והעגלה בלי משיכות וקפיצות, להיות בטוחים לגבי התנהגות הכלב בסביבת ילדים, צעצועים, שאריות מזון ואורחים. כל אחד מהנושאים הללו הופך ממשהו קטן וזניח למשבר של ממש ברגע שמעורב בזה סיכון לתינוק שלנו. נניח: כלב שהוא "קצת" רכושני למזון או צעצועים יהפוך למטרד, לבעיה; כלב שמושך "בקטנה" יהפוך לנטל בטיולים ולכן כמעט ולא יצא החוצה ויצבור תסכול שיוביל להרס הספה.

אז הרבה לפני הפגישה הראשונה הכל כך מיוחדת הזאת עדיף להיות בטוחים לגבי רמת האילוף, שליטה ותקשורת שלנו מול הכלב. ישנן המון המלצות לגבי פגישת ההיכרות הראשונה והמשותף לכולן הוא הצגת הריח של התינוק לכלב בצורה רגועה ונינוחה. קחו את הכובע, חיתול הבד, הגרביים של התינוק לאחר שלבש אותם יום אחד ותנו לכלב להריח את הפריט בבית כאשר הכלב רגוע - כלומר, אחרי שהוצאתם אותו לטיול ארוך ואחרי שנתתם לו להירגע מכך שלא ראה אתכם 24-48 שעות. לטפו אותו תוך כדי הצגת הריח ואל תתנו לו לשחק עם אותו פריט לבוש (או כל פריט לבוש בכלל באופן כללי).

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כלב, תינוק. רועי כץ, באדיבות המצולמים
כלב, תינוק/באדיבות המצולמים, רועי כץ

ומה עם הפגישה עצמה? יש הורים (כמוני) שפשוט מניחים את התינוק בסל-קל על הרצפה ונותנים לכלבים לרחרח וגם קצת ללקק בעדינות וישנם אחרים שיסתפקו ברחרוח על הידיים של ההורים. זכרו: אתם מכירים את כלבכם יותר טוב מכל אחד ויודעים איך הוא צפוי להתנהג. כל התינוקות שונים, וכך גם כל הכלבים.

הימים, שבועות וחודשים שלאחר הלידה אינם קלים לאף אחד, בטח לא ליולדת הטרייה, אבל למרות כל הקושי, חשוב להבין שהזנחת הכלב עלולה להוביל להופעה של בעיות התנהגות אצל הכלב שמקורן בעיקר חוסר בפעילות גופנית, התרופפות המשמעת בבית וירידה דרמטית ביחס הכללי לכלב. נסו לעשות מאמצים כדי להמשיך ולשמר כמה שיותר את אורך החיים הקודם של הכלב, ומי ייתן והתינוק או התינוקת שלכם יזכו לחבורת ארוכת שנים עם הכלב המשפחתי. בהצלחה!

לעמוד הפייסבוק של מאלף הכלבים רועי כץ

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully