וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגרמו לכלב המבוגר שלכם להיות בריא ומאושר יותר

9.1.2019 / 9:41

שימו עין על העיניים (והשיניים), התאימו את עצמכם אליו ולא אותו אל עצמכם, הקפידו על תזונה נכונה, וכמובן - אל תפסיקו לאהוב לרגע

כלב סיניור. Creative Commons
כך תנעימו את זמן, וגם את זמנכם/Creative Commons

1. היו קשובים מתמיד

כמו בני אדם, גם אצל כלבים: ככל שמתבגרים כך שהבריאות מתחילה אט אט לדעוך. מומלץ לקחת את הכלב הבוגר לווטרינר יותר מפעם בשנה, ליתר ביטחון, ולהיות קשובים יותר לכל בעיה שבעבר היתה נראית לכם שולית.

2. שניכם צריכים להתרגל למצב החדש

יכול להיות שבעבר הכלב היה מאוד פעיל, אך כעת יש להתאים את עצמכם אליו, ולא להיפך. כלומר, אם בעבר הייתם לוקחים אותו לריצה וכעת הוא לא עומד בקצב, אולי עדיף לצאת לריצה לבד. אותם דברים נכונים גם לגבי הבית: אם לכלב קשה לעלות במדרגות, מוטב להשתמש במעלית. אין הכוונה כאן לצמצם את הפעילות שלו לאפס, אלא פשוט למצוא את האיזון הנכון בין המצב שהיה פעם, וזה שיש כעת.

3. ובכל זאת - טיולים ופעילות

אם בסעיף הקודם דיברנו על למצוא את האיזון, כאן נרחיב: אפס פעילות לכלב בוגר לא בריאה כמעט באותה מידה כמו פעילות מוגברת. כלבים בוגרים זקוקים לטיולים לא רק כדי לעשות צרכים אלא כדי לשמור על בריאות תקינה - גם פיזית וגם נפשית. גם כאן מומלץ להתחשב במצבו של הכלב, להתחיל עם הליכות קלות יחסית, רצוי במישור, ולפי התנהגותו ומצבו לשקול להאריך את המסלול.

4. אוכל, אוכל, אוכל

כלבים מבוגרים זקוקים לאוכל שונה המותאם לצרכיהם החדשים: שמירה על משקל תקין, נניח, או על תפקוד בריא של המפרקים ומערכת העיכול. התייעצו עם הווטרינר שלכם לפני שאתם מקבלים החלטה.

5. שימו עין על העיניים

כלבים בוגרים נוטים לפתח דלקות עיניים, ולעתים גם מחלות. התייעצו עם וטרינר באופן רציף. במקרים של איבוד ראייה הדרגתי, יש ליצור סביבה כמה שיותר קבועה עבור הכלב הבוגר - כלי המים והאוכל באותו מקום, טיולים פחות או יותר זהים וכן הלאה.

6. ועל השיניים

ממש כמו אצל בני אדם, יש קשר ישיר בין בריאות השיניים ובין מחלות אחרות, בין היתר מחלות לב. נסו לצחצח את שיני הכלב הבוגר לפחות פעמיים בשבוע והקפידו להתייעץ עם וטרינר בכל נורת אזהרה שנדלקת.

7. מה לגבי חבר חדש?

מחקרים הוכיחו שכלבים שחיים לצד כלבים אחרים חיים יותר מאשר כלבים בודדים. יכול להיות ששווה לכם לשקול לאמץ גור שיארח לכלב הבוגר חברה, שיעורר ויעודד אותו ובטוח שגם אתכם. כולם מרוויחים.

8. אל תפסיקו לאהוב

דווקא כשהוא כבר לא בשיאו, ואולי כבר לא מתנהג כמו החיה שפעם היה, הכלב הבוגר שלכם זקוק לכם - כן, גם בכל הנוגע למזון וטיולים ושמירה על הבריאות, אבל לא פחות חשוב - ליחס האוהב שלכם. נסו לפנק אותו עם אקסטרה אהבה, אקסטרה יחס, ביקורים במקומות האהובים עליו ואצל האנשים האהובים עליו. לא מגיע לו פחות מזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully