וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע גור החתולים שלכם משתולל בבית, ואיך תוכלו לעצור אותו?

26.7.2020 / 7:33

חלקם שורטים, חלקם תוקפים, חלקם הורסים את הספות ומשתינים ברחבי הבית. אבל אל דאגה - לכל בעיה יש הסבר וגם פיתרון, כל עוד תנהגו בחכמה, בסבלנות, באחריות ובאהבה

גור חתולים. Creative Commons
יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת/Creative Commons

אין הרבה דברים חמודים יותר בעולם הזה מגורי חתולים - עם המשפט הזה קשה להתווכח. אלא שלא כל הגורים זהים, והמשפט הנ"ל כנראה נכון רק בזמנים מסוימים. ברגעים אחרים, גורי חתולים עלולים לגרום תסכול רב, לעתים אפילו לפצוע את הבעלים. חשוב שנבין מדוע הדברים הללו קורים כדי לפתור אותם וכדי שמערכת היחסים בינינו, בין הגור ובין שאר הבית תהיה חיובית עבור שני הצדדים, ורק תהפוך חיובית יותר עם השנים. על כן, ריכזנו עבורכם כמה מהבעיות השכיחות ביותר של גורי חתולים (ובעליהם), ניסינו להבין מדוע הן מתרחשות ומה ניתן לעשות כדי לפתור אותן. רגע לפני כן, יש לציין שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכבר ביקרתם אצל וטרינר ושללתם בעיות רפואיות שגורמות לבעיות התנהגותיות - זה, אחרי הכל, צריך להיות השלב הראשון.

החתול אגרסיבי, שורט ונושך

לא פעם, זה קורה בגלל שהוא משועמם ורוצה לשחק, ולאו דווקא בגלל שהוא "רע" או כועס. שחקו עם גורי החתולים שלכם לפחות 10-15 דקות, פעמיים ביום או יותר. בתור התחלה, אל תרגילו אותו שהיד שלכם היא צעצוע: רוצים לשחק? קחו שרוך, חתיכת בד או צעצועים ייעודיים. אם תרגילו את החתול שהיד שלכם היא צעצוע, הוא עלול להתייחס גם לשאר חלקי הגוף שלכם צעצועים ולשרוט מתוך משחק. אשר לחתולים אגרסיביים שתוקפים לאו דווקא מתוך משחק, יש לדאוג שהסביבה המקיפה אותם (מים, אוכל, חול, כמה פינות בהם יוכלו להסתתר או לישון) תהיה כמה שיותר נוחה ומותאמת אליהם. אם עדיין אין כל שינוי, מומלץ לפנות למטפל התנהגותי (כמובן, בהנחה שפניתם לווטרינר קודם לכן. גם סירוס ועיקור מסייעים לא פעם להרגעת חתולים).

החתול משתין בבית

נתחיל מארגז החול שלו. לעתים, גורים לא ישתמשו בהם בגלל המיקום - קרוב מדי לארגז חול של חתול אחר בבית, נניח (וטרינרים רבים ממליצים על ארגז פר לכל חתול, ועוד ארגז ספייר), או למרחב המחיה של כלב, לדוגמא, או קרוב מדי לכלי האוכל והמים שלו, או שהוא ממוקם באיזור שהחתול מתקשה להגיע אליו. בעיה נוספת שעלולה להיות היא שארגז החול לא נקי מספיק - נסו לנקות לפחות פעם אחת ביום, להחליף חול בתדירות גבוהה יותר, ולראות אם הבעיה נפתרת. ניתן גם לנסות סוגים שונים של חול ושל ארגזים.

החתול הורס את הספה עם הציפורניים שלו

גם כאן לשעמום יש תפקיד. לא בטוח שהמנהג הזה ייפסק - לחתולים יש ציפורניים והם אוהבים להשתמש בהן, אז המטרה צריכה להיות להגן על הרהיטים ולהעניק לחתולים אביזרי גירוד ייעודיים ומהנים. ברוב חנויות החיות תמצאו משטחי גירוד משלל סוגים וחומרים שונים, עם טווח מחירים שנע בין זול מאוד ויקר מאוד. שימו אחד מהם לצד הספה ונסו למשוך את החתול אליו - בין אם באמצעות אוכל, צעצועים או קטניפ.

חשוב: אל תענישו את החתול שלכם

גם אם הוא התנהג בצורה הגרועה ביותר, גם אם נגמרה לכם הסבלנות, גם אם אתם מרגישים שכבר ניסיתם הכל - לעולם אל תרימו עליו יד, לעולם אל תדחפו את האף שלו לתוך שלולית שתן, תשפריצו עליו מים וכן הלאה, כי זה רק יעשה את האפקט ההפוך. סביר להניח שהחתול כבר סבל מבעיה התנהגותית כזו או אחרת, והתנהגות מענישה מהצד שלכם רק תגביר את החרדה, תפגום בקשר ביניכם ותוביל לבעיות אחרות. סבלנות ואהבה תמיד עדיפים, גם אם זה קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully