וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת על הטסת בעלי חיים ממדינה למדינה

ד"ר ענת מילנר

16.1.2019 / 8:00

לא מעט בעלי כלבים וחתולים אשר עומדים בפני מעבר חוששים לצרף את חיות המחמד, אך התהליך הזה רק נשמע מאיים. אם תגיעו אליו מוכנים, הוא יעבור בצורה חלקה לכל המעורבים. ד"ר ענת מילנר מ"פט פספורט" מסבירה

אימג'בנק GettyImages

בשנים האחרונות רילוקיישן הפך למקובל מאוד. הרבה מאד בעלי כלבים וחתולים אשר עומדים בפני שינוי כזה חוששים לצרף אליהם את חיית המחמד, כשהסיבות העיקריות, שאף עולות בפני בפגישות הייעוץ ב"פט פספורט", הן האם בעל החיים יסתגל לתהליך המסע עצמו (טיסה, נסיעות וכו'), דרישות שונות במדינות היעד וחשש מפני הסגר או אי הכנסת בעלי חיים, מציאת מגורים והתחלה חדשה, ותחלואה ופגיעה כתוצאה מלחץ. המטרה שלנו היא לגרום לכם לצרף את כל המשפחה למסע - כולל בעלי החיים. אז אני כאן להגיד לכם: זה אפשרי, לא מסובך בהנחה שנעזרים באנשי מקצוע והופך את ההתחלה החדשה להרבה יותר מוצלחת לכל המעורבים בדבר.

כדי שהמעבר אכן יהיה מוצלח, יש לדאוג גם להכנה מוצלחת. חשוב לדעת את כל הדרישות הרלוונטיות ליעד המתוכנן, אני ממליצה להתכונן כחצי שנה מראש היות ויש יעדים המצריכים הכנה ארוכת מועד. לצורך כך אנחנו בפט פספורט ממליצים להגיע לפגישת ייעוץ ראשונית מוקדם ככל האפשר. בפגישת הייעוץ אנחנו נותנים הדרכה מפורטת מותאמת ליעד בנוגע לטיפולים, חיסונים, בדיקות דם, אישורים ואדמיניסטרציה נדרשת. כמו כן, נעניק ייעוץ בנוגע לאופן ההטסה - חברת תעופה מתאימה, האם בעל החיים יכול לטוס סמוך לבעלים או שנדרשת הטסה כמטען (תלוי יעד, משקל וחברת תעופה), התאמת מנשא והרגלה למנשא. כמובן שיהיה גם ייעוץ בנוגע להרגעה בהתייחסות לאופי בעל החיים, מצבו הבריאותי, יעד הטיסה וחוקי חברת התעופה, ומתן חיסונים וטיפולים מונעים בהתאם לדרישות והצורך במדינת היעד.

עניין המנשא הוא קריטי. היות והדרישות וההתנהלות האדמיניסטרטיבית שונות ממקום למקום, נרחיב וניתן מידע פרטני שיסיע לכם בבחירת המנשא הנכון והרגלת בעל החיים אליו. הרגלה נכונה יכולה למנוע ברוב המקרים את הצורך בהרגעה של בעל החיים, והיא חשובה בעיקר אם לוקחים בחשבון שהרגעה עלולה להיות מסוכנת בחלק מהמקרים ואסורה בחלק מחברות התעופה.

אם בעל החיים מתלווה אליכם וטס באגף הנוסעים, המנשא המתאים ביותר הינו מנשא רך אותו אפשר למקם בקלות מתחת למושב הנוסע ומאפשר נפח גדול יותר בשל היותו גמיש. לפני הרכישה, חשוב לוודא אל מול חברת התעופה כי אכן ניתן להעלות את בעל החיים לאגף הנוסעים היות ומנשא רך אינו מתאים להטסה כקרגו. בעלי חיים שגודלם או היעד אינו מאפשר את הטסתם בתא הנוסעים יזדקקו למנשא קשיח ומוגן. במקרה כזה, עליו להיות עמיד, במצב טוב, עם אפשרות להכניס ברגים בהיקפו (בכפוף לדרישות של חלק מחברות התעופה), שמטרתם למנוע פתיחה פתאומית. גודל המנשא צריך להיות כזה המאפשר לבעל החיים לעמוד בתוכו בנוחות ולבצע סיבוב.

ענת מילנר. באדיבות הקליניקה,
כך תעשו זאת נכון. ד"ר ענת מילנר/באדיבות הקליניקה

הרגלה למנשא

כפי שציינתי, הרגלה נכונה הינה מפתח חשוב בחוויית טיסה מוצלחת לבעלים ולבעל החיים. הרגלה נכונה לוקחת זמן ולכן אני ממליצה לרכוש מנשא לפחות חודש לפני מועד הטיסה. לשלבי ההרגלה שלושה חלקים עיקריים:

1. המנשא בנוי משלושה חלקים מרכזיים: בסיס (אמבטיה), גג ודלת כניסה. בשלב הראשון נשתמש רק בבסיס המנשא, אותו נמקם באיזור אהוב על בעל החיים בבית, מקום בו הוא רגיל לשהות, ונרפד אותו במיטה אהובה או שמיכה נעימה. בשלב זה מומלץ גם לשים צעצועים אהובים וחטיפים במנשא. את כל זה רצוי לבצע למשך שבוע לכל הפחות, וניתן גם להאריך למספר שבועות.

2. בשלב השני נכסה את הבסיס בגג המנשא ולמעשה ניצור מעין מקום מסתור לבעל החיים. נשאיר בפנים את השמיכות וצעצועי בעל החיים. גם לשלב הזה מומלץ להקדיש לכל הפחות שבוע.

3. השלב האחרון בתהליך ההרגלה הינו השלב הקריטי ביותר ומומלץ שיארך כשבועיים. במהלך שלב זה נתקין את דלת המנשא. תחילה, נשמיע לבעל החיים את רעשי המנגנון של הדלת ונצ'פר בחטיף טעים, ולאחר שיצרנו אסוציאציה חיובית לרעשים המתכתיים, נוכל גם להתחיל לסגור את הדלת לפרקי זמן הולכים וגדלים.

הרגלה הדרגתית וטובה תאפשר לנו גם לדעת מראש האם בעל החיים זקוק להרגעה נוספת. אם כן, נוכל לנסות תרופות ותכשירים ברמות השפעה שונות ולחזות מה הטיפול היעיל והבטיחותי ביותר עבור בעל החיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ואחרי שעברנו על מה כדאי לעשות, הנה כמה פעולות מהן מומלץ להימנע

* להשתמש במנשא קטן מדי. פעולה כזו עלולה לגרום לסבל רב לבעל החיים ולפגוע בו פיזית ורגשית. כמו כן, חברות התעופה מקפידות מאוד על גודל המנשא, ועלולות לדחות אתכם עם מנשא קטן מדי.

* לתת הרגעה לבעל החיים בפעם הראשונה ביום הטיסה עצמו, מבלי לנסות קודם את ההשפעות ולשלול תופעות לוואי לא רצויות.

* לשים את בעל החיים במנשא בפעם הראשונה בסמוך לטיסה עצמה ולייצר לחץ סביב כניסתו אליו.

* לשים קערת שתיה (שאינה ייעודית) עם מים במנשא. במקרה כזה מהר מאד ימצא עצמו בעל החיים רטוב במנשא.

לאתר "פט פספורט"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully