וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשנות את המציאות הטיפולית": הכלבים שמצילים את חייהם של אלפי ישראלים

25.7.2020 / 13:09

גל רויטשטיין, נפצע בשירותו הצבאי ואחרי שאובחן כהלום קרב והשתקם בהולנד, גילה את כוחם הטיפולי של כלבי השירות והתרפיה והקים את "צליל מית"ר", חברה למטרות הציבור שמטפלת בעזרת כלבים מאומנים במאות צעירים ומבוגרים הסובלים ממגוון עצום של בעיות פיזיות ונפשיות

גל רויטשטיין המייסד והבעלים של צליל מית"ר עם מטופלת. עמותת צליל מית"ר,
שינוי המציאות הטיפולית בישראל בעזרת כלבי שירות וכלבי תרפיה, למגוון רחב של אוכלוסיות. גל רויטשטיין ואחראית המדריכים זואי ראסל באימון לכלבי העמותה/עמותת צליל מית"ר

לפני 20 שנה שינה לילה אחד בלבנון את חייו של גל רויטשטיין. היו הרבה לילות קשים לפני ואחרי, אבל הלילה ההוא היה הלילה ששינה את מסלול חייו. גל, בן גרעין נח"ל, עבר הסבה לחיל השריון ובמהלך מסלול ההכשרה הוא נפצע ברגלו. הוא נותח מספר פעמים, אך התעקש להמשיך ולשרת כלוחם בצה"ל. כדי לאפשר לו להמשיך ולשרת עם חבריו הוא עבר לתפקיד סמל מבצעים בחמ"ל. הרצון שלו להיות חייל קרבי גבר על כאבי הפציעה. לילה אחד דווח ברשת הקשר על אירוע עם נפגעים בתוך לבנון וגל החליט שהוא חייב לסייע בחילוץ חבריו. כשהוא על קביים ומתקשה ללכת, הוא הצטרף לאחד הג'יפים שהגיעו לזירה, שם ראה כמה מחבריו שנהרגו ונפצעו. הטנק השרוף, המולת הפינוי והמוות של האנשים עמם שירת כתף אל כתף, נצרבו בו. אסון נוסף ביחידה שהתרחש לנגד עיניו כמה ימים אחר כך גם הוא לא נמחה מזיכרונו. "התמונות הקשות מאותה תקופה מלוות אותי מדי יום", אומר גל, "לכן אני מטפל באנשים".

רויטשטיין הוא המייסד והבעלים של צליל מית"ר, חברה למטרות הציבור אשר חרטה על דגלה את שינוי המציאות הטיפולית בישראל בעזרת כלבי שירות וכלבי תרפיה, למגוון רחב של אוכלוסיות. "לפני 15 שנה למדתי את תחום כלבי השירות והתרפיה, ולאחר מכן למדתי את התחום שוב, הפעם בקורס בינלאומי, כדי לקבל תעודת מטפל בינלאומית מוכרת", מספר גל, "זאת מתוך מטרה שהיא לשנות את המציאות הטיפולית בישראל".

ילד הנעזר בעמותת צליל מית"ר. עמותת צליל מית"ר,
"אנחנו מטפלים בילדים שצריכים לעבור ניתוחים ומפחדים"/עמותת צליל מית"ר

לאחר שחרורו מצה"ל משרד הביטחון סייע לרויטשטיין אולם הפוסט טראומה שחווה בזמן שירותו הצבאי פגע בו ברמה פיזית ונפשית ולא היה גוף או מוסד שישקם אותו. גל התרוצץ בין בתי חולים ורופאים רבים, ואחד מהם אף המליץ לו לכרות חלק מרגלו הימנית. גל סירב, למרות שיכול היה להיות מוכר כנכה צה"ל. לקח עוד שמונה שנים עד שרופא אחד, ששאל את השאלות הנכונות, ידע לאבחן אותו כהלום קרב.

בינתיים הוא החליט להילחם ולהשתקם בהולנד, שם התוודע ליכולת של סוסים וכלבים לסייע בשיקום. מכיוון ששהה מחוץ לארץ יותר משבעה חודשים בוטל לו הסיוע משרד הביטחון והוא והוריו נאלצו לממן מכיסם את כל הטיפולים. "הוריי עזרו לי בהכול", אומר גל, "אפילו השיניים שבפה שלי הן בזכותם. אלה הלוקים בהלם קרב שוברים את שיניהם בזמן השינה בגלל לחיצת הלסתות. לפוסט טראומה מתלוות מחלות נוספות וגל לאורך השנים אובחן בלא מעט מהן כיום מוגבל מאוד פיזית, כמו כן סובל מהתקפי רעידות שעשויים להשבית אותו לזמן מה".

עוד באותו נושא

קל, נוח ומקצועי: להזמין דוגווקר בלחיצת כפתור באפליקציה

לכתבה המלאה
גל רויטשטיין המייסד והבעלים של צליל מית"ר יחד עם ציפי לבני. עמותת צליל מית"ר,
רק אחרי שמונה שנים הגיע גל לרופא ששאל את השאלות הנכונות. רויטשטיין עם שרת החוץ לשעבר ציפי לבני/עמותת צליל מית"ר

למרות הקושי הפיזי והנפשי, רויטשטיין הקים את צליל מית"ר, התחתן והוא כיום נשוי ואב לילדה בת ארבעה חודשים. "אני מטפל באחרים כי זו הדרך שלי להציל את עצמי", הוא מספר, "אני נוסע לבתי חולים ונפגש עם רופאים ואת עיקר הטיפולים של צליל מית"ר עושים המדריכים. אני אומר להם איך לטפל, אני נותן להם את הכלים ופותח להם את הדלתות. אני מניח יסודות והם בונים את ההמשך. יש 27 פרילנאסרים שעוזרים לי ושלוש אחראיות שכירות שמנהלות את הצוות והארגון ובזכותן הוא קיים. אני הקמתי ובניתי, אבל אותן שלוש הן הרוח החיה בו ומפעילות אותו".

בצליל מית"ר מטפלים בכולם, חוץ מאשר בלקויי ראייה. "אנחנו מטפלים בילדים שצריכים לעבור ניתוחים ומפחדים", מפרט גל, "הכלבים ההיפו אלרגנים שלנו מלווים אותם וזה הופך מבחינתם את החוויה, הילד חווה היכרות עם כלב ולא הליכה לניתוח. כשילדים שוברים רגליים (שברים קשים - תאונות דרכים) תהליך ההחלמה והשיקום אורך כעשרה חודשים אולם עם כלב טיפולי התהליך מתקצר לארבעה עד שישה חודשים".

גל רויטשטיין המייסד והבעלים של צליל מית"ר עם קשישה הנעזרת בעמותה. עמותת צליל מית"ר,
"אנחנו בצליל מית"ר מטפלים בעזרת כלבי תרפיה גם בקשישים הזקוקים לסיוע פיזי ונפשי"/עמותת צליל מית"ר

"אנחנו בצליל מית"ר מטפלים בעזרת כלבי תרפיה גם בקשישים הזקוקים לסיוע פיזי ונפשי", מוסיף גל, "אנחנו מטפלים באנשים מונשמים ומורדמים, פועלים במחלקות שיקום ועוזרים לפצועים להעיר את אותם איברים ששותקו בעקבות אירוע מוחי. העמותה שלנו מטפלת בילדים על הספקטרום בעזרת כלבים מותאמים המגיעים אליהם לבתים ולבית הספר. אנחנו מטפלים בנפגעי רווחה, אלימות ותקיפה מינית. עובדים ביישובים בפריפריה עם נוער בסיכון, מסייעים לנוער באזורי קו עימות אשר סובל מאזעקות, מסייעים לילדים עם בעיות ויסות רגשי, לוקחים חלק בתוך מערך הפנימיות ופועלים גם בקרב מוסדות חינוך דתיים ובתי ספר לחינוך מיוחד במגזר הערבי".

החשוב ביותר הארגון דואג לחנך כלבי שירות מותאמים אישית לאנשים הזקוקים לליווי צמוד 24/7 כולל גיוס הכספים עבור המשפחה לנושא ותמיכה עד עשר שנים בכלב המלווה את המטופל.

גל רויטשטיין המייסד והבעלים של צליל מית"ר. עמותת צליל מית"ר,
"אנחנו נקים 'אזור הבריחה' אליו יוכלו לבוא הלומי קרב לקבלת עזרה ראשונה"/עמותת צליל מית"ר

במסגרת הטיפול שמעניקה עמותת צליל מית"ר להלומי קרב בעזרת כלבי שירות ותרפיה, היא יוזמת עתה הקמת "נקודת בריחה" במרכז הארץ, באזור שהנגישות אליו גבוהה, גם בתחבורה ציבורית. "כדי שהלום קרב לא יגיע למצב שבו קושרים אותו למיטה או שהוא קרוב לנקודת שבירה ומחפש מקום בטוח להגיע אליו, אנחנו נקים את 'אזור הבריחה' הזה", אומר גל, "אליו יוכלו לבוא הלומי קרב לקבלת עזרה ראשונה. הייתי לאחרונה במיאמי במתקן של Dogs for life שמכין ומתאים כלבי שירות להלומי קרב אמריקאים ואנו מביאים לישראל פרוטוקולים חדשים לטיפול בהלומי קרב בקבוצות תמיכה ואף קבלנו את חסות הארגון האמריקאי לארגון בישראל מספר רויטשטיין.

"אנחנו היחידים בארץ שלא גובים כסף ממי שלא יכול לממן", מסכם גל, "אנחנו מטפלים באנשים מסוימים ללא עלות ומפעילים מערך שירות של ביקור בית - מבאר שבע ועד נהריה ללא עלות למטופלים. יש לנו מאות מטופלים מסוגים שונים".

את כל הטיפולים ומערך ביקורי הבית מפעילה צליל מית"ר בעזרת כספי תרומות והפעלות במוסדות וביכולתכם היום לעזור לארגון ע"י תרומה בלחיצה על הקישור

לתרומה לצליל מית"ר

לאתר עמותת צליל מיתר

לפייסבוק של צליל מית"ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully