וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תדעו אם בעל החיים שלכם סובל מטפילים?

בשיתוף MSD Animal Health

18.10.2020 / 9:07

אנחנו חיים במדינה חמה, האקלים המועדף על הפרעושים והקרציות, ולכן חובה להיות קשובים ולנסות להקדים תרופה למכה

פרעושים וקרציות הן אמנם חיות קטנות, אבל הן עלולות לגרום נזק גדול. במקרה הטוב, הכלב או החתול שלכם יכולים לחוש שלא בנוח ולהתגרד אם נעקצו על ידי טפיל כזה או אחר. במקרה הגרוע, בעלי חיים שלא נהנים מטיפול ראוי, עשויים אפילו לפתח מחלות קשות - ולעיתים גם להעביר אותן לבני האדם. אנחנו חיים במדינה חמה, האקלים המועדף על הפרעושים והקרציות, ולכן חובה להיות קשובים ולנסות להקדים תרופה למכה.

אז איך תדעו אם בעל החיים שלכם סובל מטפילים?

שימו לב להתנהגות שלו. האם הוא מתגרד יותר מהרגיל? מכרסם את הרגליים? האם הוא סובל מנשירת שיער? אם כן, בהחלט ייתכן כי הוא סובל מקרציות או פרעושים, ויש להתחיל טיפול באופן מיידי - כל יום הוא חשוב במקרה זה.

השלב הבא הוא לבחון את העור של בעל החיים. הפרידו את הפרווה של הכלב או החתול ונסו לזהות פרעושים (נקודות שחורות קטנות) עמוק בתוך הפרווה או ממש על העור, עקיצות, אדמומיות או נפיחות. אצל כלבים, הפרעושים מופיעים לא פעם בבסיס הזנב, בבטן ומאחורי האוזניים, אבל מומלץ לבצע חיפוש יסודי בכל הגוף.

עדיין לא בטוחים? אופציה נוספת היא להעמיד את הכלב או החתול על מגבת או בד לבן, לסרק אותו ולבדוק האם טפילים כאלה או אחרים נופלים ממנו על המגבת. בחנו גם את המסרק - האם אתם רואים עליו פרעושים?

מוטב לבדוק גם את מצב החניכיים של בעל החיים. אם החניכיים נראות לכם קצת חיוורות, ייתכן שהכלב או החתול סובל מאנמיה - שלעתים נגרמת בשל איבוד דם לאחר עקיצת קרציה.

הבדיקות לא מסתיימות בבעל החיים עצמו. שימו לב למיטה, לספה או לאזורים בו הוא נוהג לבלות את רוב זמנו - שם, בדרך כלל, הפרעושים נוהגים להטיל ביצים. באופן כללי, מומלץ לשאוב אבק על בסיס קבע מספות, מיטות ושטיחים, כדי להיפטר מפרעושים, טפילים וביצים. אם המיטה של הכלב או החתול מאפשרת זאת, מומלץ לכבס אותה אחת לכמה שבועות.

אם בעל החיים שלכם מסתובב בחצר מחוץ לבית, כדאי להקפיד לטפל גם בצמחיה ולכסח את הדשא אחת לשבוע. חלק מהטפילים מגיעים מהצמחייה וחלק מבעלי חיים אחרים, כך שיש לטפל באופן מלא בכל חיות הבית.

זכרו: טיפול באופן נקודתי, בבעל החיים בלבד, לא יספיק - יש לדאוג לסביבה נקייה ממזיקים גם ברחבי הבית.

שירות לציבור. מוגש בחסות חברת אינטרווט ישראל בע"מ

מערכת וואלה, בשיתוף MSD Animal Health

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully