וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו זאת בעצמכם: כך בודקים שהכלב שלנו בריא, בלי לצאת מהבית

בשיתוף MSD Animal Health

7.10.2020 / 16:33

מתי וכיצד נחליט שיש בעיה והגיע הזמן לקחת את הכלב למרפאה? הווטרינר ד"ר גיורא היימן עוזר לנו להבין, עם שורת פעולות שתוכלו לעשות בעצמכם

בווידיאו: איך נדע שהכלב שלנו בריא? הווטרינר ד"ר גיורא היימן מסביר/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

כולנו אוהבים את הכלבים שלנו ורוצים לדאוג להם עד כמה שניתן. אז איך נוכל לדעת בקלות אם הכלב שלנו בריא ולא פחות חשוב מכך, איך נדע מתי צריך לגשת למרפאה במקרה שאנחנו מזהים משהו לא בסדר? הווטרינר ד"ר גיורא היימן עוזר לנו להבין.

את הבדיקה שאנחנו עורכים על הכלבים שלנו אנחנו מתחילים מלמעלה, מהפנים שלהם. ראשית, נסתכל האם העיניים שלהם בצבע הרגיל או שמא הן אדמומיות, מה שעלול להעיד על בעיה. גם הפרשות מהעיניים הן נורת אזהרה עבורנו.

בנוסף, בוחנים את השיניים והחניכיים של הכלב. קצת אבן שן זה בסדר, אבל צריך לוודא שהריח מהפה טוב וכך גם מהאוזניים. במידה שלא, יש להגיע למרפאה ולבדוק מה הבעיה.

לאחר מכן אנחנו מלטפים את הכלב היטב, פעולה שגורמת לו הנאה רבה ושאפשר לעשות בקלות על הספה בבית. תוך כדי הליטוף אנחנו מרגישים האם ישנן גבשושיות על הגוף שלו ומוודאים שאזור הבטן חלק ונעים.

לפעמים, בקצה הגב ותחילת הזנב, אזור "מעלית הפרעושים" כפי שמכנה אותו ד"ר היימן, נגלה גרגירים שחורים. אם אנחנו בבית, אפשר לסרק את הכלב ולבדוק את השיער שיוצא ממנו. אם הגרגירים השחורים שם, הרטיבו אותם וחכו כמה דקות. תוכלו לראות שהם מתמוססים ויוצא מהם שובל קטן ואדמדם ובשלב זה, צריך לטפל בכלב.

במדינה חמה כמו ישראל, פרעושים וקרציות הם מטרד לכל אורך השנה, גם אם עשיתם טיפול לפני כמה חודשים. זה לא מספיק וחייבים להקפיד על המשכיות. במידה שיש צורך בטיפול תרופתי, פנו לווטרינר שלכם - הוא בר הסמכא לכך.

אם כך, אלו כל הטיפים לבדיקה ראשונית שניתן לבצע בבית בלי בעיות. על כל השאר, הגיעו למרפאה.

שירות לציבור. מוגש בחסות חברת אינטרווט ישראל בע"מ

מערכת וואלה, בשיתוף MSD Animal Health
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully