וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אנחנו סובלים: משבר האקלים פוגע בחיות המחמד שלנו. אז מה עושים?

בשיתוף MSD Animal Health

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 18:04

ועידת האקלים שנערכה לאחרונה שמה דגש על הבעיות השונות המשפיעות עלינו. אך יש גם מי שדואג לכלבים ולחתולים. מיזם אירופאי חדש גייס את טובי המדענים בעולם ומציע שירות דיגיטלי שיספק לכם תשובות ומידע בזמן אמת, כדי לטפל נכון בחברים הכי טובים שלכם

בשבועיים הראשונים של נובמבר נותרנו כולנו מרותקים לדיווחים ונאומים שונים שהגיעו מאחד האירועים הבולטים של שנת 2021 - ועידת האקלים, שנערכה בעיר גלזגו, סקוטלנד. בזה אחר זה עלו ראשי מדינות ושרים בכירים והתחייבו למצוא פתרונות למשבר שינוי האקלים, המאיים על העולם שלנו ועל חיינו.

אלא שמעבר להבטחות והחלטות כאלו ואחרות, שהתקבלו בוועידה, יש גם מי שזוכר שאנחנו ממש לא לבד על הכדור הזה ומיזם אירופאי חדש, שעושה את דרכו בימים אלו גם לישראל, שם דגש על הקשיים שחוות גם חיות המחמד שלנו כתוצאה מעליית הטמפרטורה והאתגרים האקלימיים שאנו מתמודדים עמם כיום.

"ניתן לייחס לשינויי האקלים חלק מההתנהגויות הפתולוגיות שאנחנו רואים בקרב כלבים וחתולים, דוגמת חוסר תפקוד קוגניטיבי, חרדה, פחד ופוביות מסערות למשל", הסבירה פרופ' קלרה פלסטריני את האופן בו משבר האקלים משפיע על חיות המחמד הביתיות שלנו.

על כך מנסה לענות המיזם "Protect Our Future Too - POFT", שמטרתו לספק לנו מידע מהימן, מדויק ואמין בכל הנוגע להשפעת שינויי האקלים והעונות שאנו חווים, והדרך בה הם משפיעים לא רק על בני האדם והסביבה, כי אם גם על חברינו הקרובים והטובים - הכלבים והחתולים שלנו.

במסגרת המיזם גויסו 22 מטובי מדעני החיות בעולם, יחד עם צוות נרחב של וטרינרים, על מנת לנתח את הבעיות השונות שנוצרות עבור חיות המחמד כתוצאה מהמצב, ולספק פתרונות, טיפים ורעיונות מגוונים, שיכולים לעזור לבעלים של אותן חיות ולהקל על כל הצדדים המעורבים.

כלבים נחים בחוץ. ShutterStock
שינויי מזג האוויר משפיעים גם על החיות/ShutterStock

המחקר מתמקד בכמה נושאים:

"בריאות אחת" - מחלות שחיות עלולות להעביר אלינו, בני האדם, נתון שנמצא בעלייה מתמדת, בשל נשיכות של קרציות בין היתר (למשל, מחלת ליים). כדי להיאבק באותן מחלות שתוקפות אותנו ואת בעלי החיים, מומלץ לסרוק את הבית בחיפוש אחר טפילים החיים במקומות מסתור, לנקות את המיטה של חיית המחמד שלכם באופן קבוע ולטפל בה באופן קבוע באמצעים מונעים. זכרו שקל יותר למנוע מחלות מאשר לרפא אותן.

התנהגות - ההתנהגות של חיות המחמד שלנו מושפעת כתוצאה משינויי האקלים ובאה לידי ביטוי בין היתר באובדן תיאבון, נביחות או יללות מוגזמות, תשישות, טיפוח מוגזם וחוסר רצון לפעילות. חפשו את הסימנים ושימו לב לשינויים בהתנהגות שהכרתם מצד חיית המחמד שלכם, דאגו להם להגנה המתאימה הן מפני חום והן מפני קור, בקרו אצל הווטרינר לבדיקות תקופתיות ותמיד תוודאו שהם פעילים ומניעים את עצמם במהלך היום.

מחלות - לצערנו, חלק מהמחלות עמן החיות שלנו נאלצות להתמודד לא בהכרח היו קיימות בעבר, בטח שלא בעוצמות כאלו. קרציות, זבוב החול ויתושים מעבירים לחיות שלנו מחלות שיכולות להיות מסוכנות מאוד ושינוי האקלים משפיע על כך, שכן טפילים חיצוניים לא מייצרים חום, ותלויים במזג האוויר כדי להתקיים. ככל שהטמפרטורות עולות, הפעילות שלהם גוברת. לכן חשוב לשים לב לבעיות בריאותיות של החיות שלכם ולטפל בהן באופן קבוע.

טפילים - ביחס ישיר להתחממות כדור הארץ, הכמות ויכולת ההישרדות שלהם גדלה בשנים האחרונות והם "נהנים" מנוכחות ממושכת יותר לאורך השנה ומגיעים לאזורים בהם לא היו קיימים בעבר. מלבד ההתגרדות הבלתי פוסקת שגורמות העקיצות, המחלות שהם מעבירים עלולות להיות קטלניות לכלבים וחתולים וחשוב לשמור על בית נקי ועל החיות שלכם נקיות כדי למנוע זאת.

במסגרת מיזם POFT, מפעילה חברת MSD Animal Health שירות דיגיטלי חדש בשם "מזג האו-ויר", שנועד לתמוך בבעלי חיות המחמד ביומיום ולספק להם את הכלים הנדרשים. השירות מספק הצעות שונות, בהתאם לתנאי מזג האוויר בזמן אמת, על מנת שתוכלו להעניק לכלבים ולחתולים שלכם את הטיפול הנכון ולהגן עליהם כראוי.

להצטרפות לשירות "מזג האו-ויר" לחצו כאן>>

בשיתוף MSD Animal Health
  • עוד באותו נושא:
  • כלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully