וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדבר הכי מסוכן לכלבים שלנו. אז למה אנחנו לא יודעים על זה מספיק?

בשיתוף MSD Animal Health

29.11.2022 / 13:24

פרעושים וקרציות גורמים לאלרגיות קשות ואף יכולים להדביק במחלות שעלולות להוביל למוות של חיות המחמד. איך מתגוננים? פנינו לווטרינר טל מאייר כדי לקבל תשובות לשאלות הכי בוערות בנושא

כל מה שצריך לדעת על פרעושים וקרציות/עריכה: דינה מחפוץ

כל מי שמגדל חיית מחמד בוודאי שמע מתישהו על הסכנה שנקראת "פרעושים וקרציות", אבל מה אתם באמת יודעים על הנושא הזה? כנראה שלא מספיק. לכן, פנינו לווטרינר טל מאייר, שעזר לנו להבין את הבעיות האפשריות ואת הדרך הנכונה לטפל בהן.

כשאומרים "פרעושים וקרציות" - למה בדיוק מתכוונים?

"הכוונה היא לשני הטפילים הנפוצים ביותר בארץ בקרב כלבים וחתולים והמסוכנים ביותר עבורם. פרעושים הם קטנטנים, בעוד הקרציות שייכות למשפחת העכבשניים, בעלי חיים עם שמונה רגליים".

מה הסיכון הגדול ביותר בפרעושים וקרציות?

"הסיכונים בפרעושים הם בעיקר אנמיה בכמויות גדולות, גרד מאוד חריף. בקרב כלבים, האלרגיות הנפוצות ביותר נובעות מעקיצות פרעושים. בנוסף, הפרעושים גם וקטורים להעברת תולעי מעיים שאפשר להידבק בהן. הקרציות הן סיפור אחר. הן מתיישבות על החיה שלנו, מוצצות את הדם ובערך אחרי 24 שעות הן מכניסות את החיידקים שיושבים להן בבטן ואז הסכנה להידבקות במחלות תלויה במה שהקרצייה העבירה איתה. לדוגמה, קדחת קרצית, שישראלים רבים נדבקים בה בכל שנה וכך גם כלבים וחתולים. אם לא תופסים את זה בזמן, מדובר במחלה שיכולה להסתיים במוות של בעל החיים".

מתי הקרציות פעילות בישראל? רק בקיץ?

"בטמפרטורות של ישראל, הקרציות פעילות כל השנה ולכן צריך לטפל בהן כל הזמן".

למה חשוב להיעזר בווטרינר כשנלחמים בפרעושים וקרציות?

"כשאנחנו קונים מוצר נגד פרעושים וקרציות אנחנו רוצים משהו גם יעיל וגם לא מסוכן. מבחינת יעילות, הכדורים שנמכרים על ידי וטרינרים יעילים מאוד. אני משתמש בכדורים ואמפולות וזו גם ההמלצה שלי. בנוסף, אנחנו יודעים שהווטרינר קנה את המוצר מהיבואן ויש פה את אלמנט הבטיחות בשימוש. הווטרינר גם יודע להתאים את התרופה או המוצר הנכון לבעל החיים שלכם".

* התכנים המופיעים בכתבה נועדו לשם אספקת אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה וטרינרית, המלצה לטיפול וטרינרי או תחליף להתייעצות עם וטרינר על בסיס אישי ופרטני. שירות לציבור. מוגש בחסות חברת אינטרווט (ישראל) בע"מ.

בשיתוף MSD Animal Health

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully